Biuletyn Informacji Publicznej

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Głusk

Logo - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Głusk

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Asystent rodziny

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Głusk ul. Rynek 1 20-388 Dominów
Data ogłoszenia
2019-09-03
Termin składania dokumentów
2019-09-12
Wymagane wykształcenie

a)      wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

b)      wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

c)       wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; ( określone na podstawie art. 12  ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. ( Dz. U. z 2019r. poz. 1111 z późn. zm.);

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

a)      posiada obywatelstwo polskie; 

b)      ma pełną zdolność do czynności prawnych;

c)      korzysta z pełni praw publicznych;

d)      nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

e)      wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

f)       nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

g)       posiada praktyczną znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa rodzinnego.

              Wymagania dodatkowe:

  1. poczucie odpowiedzialności,
  2. znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych,
  3. umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
  4. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
  5. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
  6. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
  7. kreatywność, odporność na stres,
  8. umiejętność pracy w zespole.
  9. Prawo jazdy kat. „B”, posiadanie samochodu.
Zakres obowiązków

 Główne zadania asystenta rodzinyreguluje art. 15 ust.1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1111 z późn. zm.) o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej

a)      opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;

b)     opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

c)      udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

d)     udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

e)      udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

f)       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

g)      wspieranie aktywności społecznej rodzin;

h)     motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

i)       udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

j)       motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

k)     realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”

l)       współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.

Wymagane dokumenty
  1. kwestionariusz osobowy dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie
  2. kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  3. kserokopia dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
  4. oświadczenie kandydata o stanie zdrowia, pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku asystenta rodziny
  5. oświadczenia  o pełnej zdolności do czynności prawnych i posiadaniu pełni praw publicznych
  6. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  7. oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona
  8.  zaświadczenie o odbyciu co najmniej rocznego stażu pracy z dziećmi lub co najmniej 3- letni staż pracy z dziećmi lub rodziną
  9. oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny-  w przypadku, gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawnie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd

 

Oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata  imieniem i   nazwiskiem

(Wzór ww. oświadczeń do pobrania w załączniku) 

   

 

  

Warunki pracy

80 godzin zegarowych w miesiącu

umowa zlecenie

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik wynosi 0 %

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach do dnia 12.09.2019 roku do godz. 15.00 lub przesłać na adres: GOPS Głusk Dominów ul. Rynek 1 20-388 Dominów pok. nr 3 lub 5. Koperty powinny być opatrzone imieniem, nazwiskiem i adresem nadawcy oraz dopiskiem „ Nabór na stanowisko asystent rodziny” (decyduje data faktycznego wpływu do GOPS Głusk ). Dokumenty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Komisja powołana do zaopiniowania kandydatów, na podstawie złożonych ofert dokona oceny spełnienia przez kandydatów wymagań niezbędnych na stanowisko asystenta rodziny.

Uwagi

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 81 7488942 lub 81 7518162 od poniedziałku do piątku w godzinach:  poniedziałek,  środa, czwartek, piątek od 7.15 do 15.15 ; wtorek 8.00 do 16.00

W przypadku zatrudnienia kandydat będzie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały w/w kserokopii dokumentów.

Załączniki
  • docx pobrano: 10 razy
  • docx pobrano: 13 razy
  • docx pobrano: 12 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Agnieszka Bolibok
    Dodano do BIP dnia 03-09-2019 14:48:46